Le steg bakåt.

Just nu känner jag mig lite rastlös.
Jag är helt enkelt inte säker på vad jag ska göra.
Jag hade arbetsuppgifter.

Jag sitter här på min praktikplats. Andra veckan av 13, så det är mycket kvar. Jag skulle få vara med i ett projekt som sträcker sig från min första vecka - till min sista. Då skulle jag få ingå i alla faser av detta. Jag skulle vara med och planera, dokumentera, testa och sedan stänga projektet (med allt vad det nu innebär).

Nu sitter ledningsgruppen i ett möte och det är sagt att detta projekt troligen kommer att pausas - och resurserna kommer i stället att läggas på att annat projekt, som är högre prioriterat. Det betyder inte att min praktikplats är i fara. Jag kommer naturligtvis bara att flyttas över till det andra projektet. Det är ingen FARA. Jag har redan jobbat i det projektet i slutet av min förra praktikperiod.
Men det känns bara så tråkigt n, när jag faktiskt skulle få göra precis det som fattas. Nu skulle jag få göra exakt det jag vill lära mig. Jag vill bli en projektledare. Men alla de uppgifterna är ju redan klara i det andra projektet. Där kommer jag "bara" jobba som testare.

Jag skriver bara inom citationstecken eftersom jag är fullt medveten om att det är det jobb jag kommer utföra i flera år. Det är jättebra. Jag gillar det jobbet. Jag har inget emot det. Men jag såg chansen att lära mig ledning och planering NU - av riktiga proffs - redan under min utbildning.

Oh well. Allt går inte som man tänkt.

Någon nämndeman blev jag ju inte heller.

Hmm.
Och jag som redan hade skrivit klart min rapport för praktikperioden. :) Den skulle varit jättebra - om allt gått exakt som det var planerat. Nu kan det bli så att INGET i den rapporten kommer att stämma.
Får skriva om!

... eller så struntar jag i det. Vad spelar det för roll? Vad vet skolan om vilka arbetsuppgifter jag haft? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0