Guitar hero... öh... kanske?

Ja, just det ja. Det var så sant att: Jag har köpt en elgitarr. Äntligen!

Jag kan säga att INGET finns kvar, av det jag lärde mig av att spela bas under 80-talet.
Nu spelade jag inte särskilt mycket eller nåt... men ändå. Jag höll i min basgitarr och jag fick den att låta dum, da dumm. Nu känns jag bara så gravt okoordinerad. Fingrarna lever sitt eget liv, handleden värker, plektrumet flippar åt alla håll och så slår jag såklart på slumpmässig sträng. Det är inte ofta jag slår på den jag hade satt ett vänsterfinger på. :-/
och, som sagt... fingrarna. *skakar på huvudet* trycker mitt på de där jävla pinnarna mellan fretsen och trycker halvlöst och snett och allt.

Nä... jag ska banne mig köpa ett piano i stället. Mycket enklare att bara lira lite på. Då kan jag säkert spela både Kalle Johansson, Blinka lilla stjärna OCH Bamse om jag bara övar en dag. Men på gitarr? Tror det kommer ta minst en vecka att spela de basiclåtarna. Kanske till och med mer.

Tyvärr märker jag varför gitarren var så billig. Den låter ganska mycket. Alltså... på fel sätt. Den brusar och är väldigt oskärmad. Kanske blir bättre om jag köper ny sladd mellan gitarren och förstärkaren?
Men... säkert en bra nybörjarplanka. Den går att spela på och man ser rätt imponerande ut  där man står och juckar och slänger sitt långa hår. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0