Dödbakade, var ett nytt uttryck för mig.

Det känns som att jag är nyss hemkommen från Jokkmokk... men detta är andra dagen på jobbet. Det går ganska snabbt just nu. I går morse, klockan 2, körde bussen in i Umeå. Gick iväg till jobbet för att fixa en sak. (kryptiskt, va? Nu blev du allt nyfiken) Sedan gick jag hem och sov... till klockan 7.
Lagom trött har jag jobbat och degat mig igenom en arbetsdag och är nu på nummer två.

Jag har spelat en massa twirl.
... under arbetstid. Det är rätt okej. Inte lika kul som Scrabble... men rätt okej.

Jag var alltså i Jokkmokk i helgen och jag ska dit nästa helg igen. :) Men nu har jag köpt ett bättre headset, så nu kanske musiken kommer att låta lite roligare. och... framför allt... bara låta för MIG. Inte för alla andra i bussen. Jag lyssnar på bra musik, så de som hör den ska egentligen vara glada. Men jag vill ändå inte dela med mig av den. :-/

Våra kanelbullar blev mystiskt misslyckade.
'Dödbakade', som Maria uttryckte det. Helt vanliga råvaror... helt vanliga händer och redskap... vi blandade med omsorg och mätte med normalkompetenta ögon. Kavlades ut, smetades och rullades ihop och... ja... alltså bullarna jäste, där de låg. De blev ju mer än dubbelt så stora innan de stoppades in i ugnen. Men de blev stenhårda och det hände liksom ingenting på höjden. Allteles platta, såg lite läskiga ut. Alltså de var fortfarande helt platta upptil, så man kunde se att de blivit kapade.
(Dödbakade var förresten ett BRA uttryck. Jag dissar det inte. Jag tyckte det var lysande. Det borde gå att beskriva människor på det sättet också... typ: "Äh.. bry dig inte om honom. Han är dödbakad"... ja... osv.)

Nu har Maria uppenbarligen (ja... du ser. Jag skriver hela namn nu. Om någon är rädd för att bli omnämnd här, i framtiden, så är det bara att mailbomba mig. Då kan jag fortsätta skriva 'M', 'F', 'T', 'L' osv osv - just för DITT namn.) bakat en gång till. Dagen då jag åkte hem blev det visst 'kanelrutor'. De ska nu ha blivit lyckade och äro infrusna så... jag hoppas få smaka en... då kan jag blunda och låtsas att det är förra helgen... eller nåt.

och...
Jag var till mina föräldrar i går. Hjälpte dem med datorn. Uppenbarligen har deras mailleverantör bytt serveradresser - utan att säga till. :) Oh well. Funkar nu i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0