Telemarketing och andra ting.

Ja... ytterligare en dag. Ytterligare jobb att sköta.

Nu är det inte ens roligt att sitta hemma, på morgonen, heller. Där sitter jag och slappar - i lugn och ro - dricker mitt te och äter mina två ostmackor. Och så börjar folk brutalborra direkt klockan slår om till 08:00.
Ja... hantverkare. Uppenbarligen har de riggat upp allt och bara stått och väntat med borrmaskinen tight tryckt mot väggen och direkt deras billiga digitala klocka låter pip så *BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL*

Det blev snabbfrukost... vilket egentligen var bra eftersom jag faktiskt var lite sen.

Maria kommer på Fredag. Åker hem på Måndag e.m.
Så det blir en "snabbvisit"... i alla fall om man jämför med de 6 dagar det kunde varit. :)
Men vi ska gå på bio och förhoppningsvis göra en massa annat också.

Jag har läst lite om de där scam-samtalen från vad vissa tror är Bangladesh (men 00882 är inte Bangladesh... de har 0088. 00882 är satellittelefon som kostar många pengar att ringa upp)
Det går ut på att de ringer någon signal och sedan hoppas att folk är så urbota dumma att de ringer UPP dem igen.
Vem... GÖR någonting sådant?
Finns väl inte en chans att jag skulle ringa upp ett missat samtal, om jag inte vet vem det går till. Typ en kompis eller familemedlem eller nåt. Helst inte om det ser ut att vara utländskt (I det här fallet en Italiensk satellit).

Ibland känner jag bara att vissa nästan får skylla sig lite själva. Var så god: Betala 140kr/minuten då. Dumbass! :)

Men... så sansar jag mig lite och känner ändå det där lilla stinget av avsky mot de som gör på det här sättet. Att profitera på andras godtrogenhet. Det är inte alla som förstår allt heller. Vare sig det rör sig om gamla människor som inte förstår teknik eller om det handlar om de som helt enkelt tvingas klara sig med 80 hästkrafter.
Det finns alltid de som går på dessa saker. Alla är inte lika smarta. Alla är inte lika cyniska och alla är inte hela tiden på sin vakt.

De som går på bluffar har rätt att slippa bli utsatta för blufförsök.

Vilket för mig in på ämnet telemarketing.
Det finns ganska många "företag" som ringer upp folk nu också. De har hemligt nummer, dessutom. Mig veterligen får inte telemarketingföretag ringa från hemligt nummer, längre. Man har förbjudit sådant. De måste ha ett nummer man kan ringa upp för att kontrollera att de är legitima.
Mystic, kallar ett företag sig. De ringer och ska pracka på en en gratis rakhyvel.
Troligen har en kille beställt 50'000 billiga hyvlar, från asien, för 1.50/st och skickar iväg dem utan att ta betalt för dem... men så får man betala frakten på 50 kr i stället.

hmm...
hittade ytterligare ett klipp. Det är sådan jag vill vara.
Ja... han som svarar alltså. Jag vill inte jobba med telemarketing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0