Up with the sickness.

Jawell... tillbaka i Umeå igen då. Efter en festlig helg full av 'oaktiviteter'.

Redan tidigt, på resan dit, drabbades jag av den så förhatliga sjukdomen vinterkräksjukan. Det var trevligt att sitta ca 8 timmar på buss och bara totalvägra att kräkas. Totalvägra så pass mycket att jag första gången svimmade av ren ansträngning... sedan resterande gånger så svartnade det för ögonen rejält och så började jag svettas floder, i stället.

Så där satt jag, som UNA-bombaren, i min hood och svettades.

Ja, alltså jag visste ju inte riktigt vad det var, då. Om jag VETAT att det var så allvarligt skulle jag såklart klivit av i typ Robertsfors eller allra senast i Skellefteå och ringt och fått skjuts hem igen. Men i början trodde jag att det kanske bara var någonting tillfälligt. och sedan, när jag hunnit halva vägen och jag insåg att jag faktiskt var en riktigt sjuk liten valp så... ja... då var det ju så långt hem att jag inte kunde be någon komma och hämta mig. Så då var det lika bra att bara åka vidare.
Själviskt sett kan man helt enkelt uttrycka det som: Marias säng var nu den som låg närmast, tidsmässigt.

Så... där låg jag och var supersjuk, i ett par dygn. Magen har precis börjat komma igång igen. Direkt när jag kom hem, i går kväll, så joggade jag iväg till närmaste hamburgerhak och beställde en helt generisk burgare... lite som ett experiment. och magen har inte protesterat. Så... nu har jag ätit pizza till lunch. (och ja, jag lovar att jag ska börja äta lite nyttigare, men efter jag haft magsjuka och inte kunnat äta någonting på 2-3 dygn så tycker jag det känns ganska okej att flotta till med en pizza eller nåt. kroppen kan behöva allt salt och allt fett och allt... mmm... allt gott! Pizza = GOTT.

Men... i dag är jag helt enkelt hemma och vilar upp mig lite. Det har varit en ansträngande helg. Jag har såklart inte kunnat hålla mig HELT liggande heller. Jag har varit ute på en promenad, jag har varit och lyssnat på Jokkmokks kommunfullmäktige (och var tyvärr tvungen att gå innan jag fick höra vad jag var där för att höra... trots att det var det första ärendet! Ekonomichefen började och han bjubbade på i ett par timmar om sina diagram. Men det är väl så man måste göra - för att försöka avleda oppositionens ilska över att de ligger 14 miljoner under budget, eller vad det nu var)

Hört att en kompis också varit magsjuk, typ Lördagen. Hon var på IKEA i fredags och sedan magsjuk och så aktiv på Söndagen igen. Kändes inte riktigt som samma sjukdom, faktiskt. Min var mycket värre. ^^ Det där fåniga var ju bara som min bussresa. The beginning. De första tecknen. Innan gå-stolen!

Nåja. Ska bara avrunda med en liten video, som fångat min uppmärksamhet. Jag gillar originella människor, som Jethro Tulls sångare.

Ja.. i alla fall så länge de befinner sig på en scen... eller i en bur.
Annars gör de mig bara nervös. Men såhär på YouTube kan jag uppskatta hans superhöga tokstil i all sin prakt.
Den gör mig avslappnad.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jokkmokk ligger OVANFÖR Umeå... Puss

2008-11-11 @ 21:56:18
Postat av: Sabadon

Faktiskt så har du inte helt fel där. Jag har editerat lite nu så det stämmer bättre.

2008-11-11 @ 23:27:39
URL: http://sabadon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0