Nere igen.

... och nu menar jag inte nere, som i nedstämd.
Utan nere i hemstaden.

Som sagt. Jag har varit i Jokkmokk och grejat med 'M'
Ja... alltså gjort grejer med.
Sushikväll.
Sushi är nog inte riktigt min grej. Men jag försökte. Jag borde kanske inte haft fisk i. Skulle nog tyckt bättre om de som 'M' gjorde åt sig själv. Menmen. Det är helt klart värt ett försök. Jag vill ju prova lite nya saker.

Att skjuta med luftpistol var förvisso inte en helt ny sak. Eller ja... alltså jag har ju skjutit med en typ "barnpistol" förut. i min kompis vardagsrum. De hade varken soffa eller tv... men de hade luftpistolbana och ett pingisbord. :-/ jaja.
Men det var länge sedan. Jag var kanske 10 år. Och de här pistolerna är en helt annan sak.

Jag vill gärna skjuta mer!
Jag vill "lära" mig att skjuta stående. Sittande gick riktigt bra. Men stående... då har man ju inget stöd. :D Aja... i vilket fall. Det är ju stående som är den riktiga skjutningen. Sittande skjuter man ju egentligen bara för att ställa in pistolen... så man vet att den träffar där man siktar.

Men jag är så gravt skakig på handen.
Vet inte när det började. I'm getting old. :)

Eller så var det bara så spännande.

Spännande var det också att åka buss.
gaaaawd!
Jag vill ju såklart gärna upp dit, igen och igen. Men jag måste börja fundera på vad jag ska göra åt bussituationen. Jag glömde ladda mobilbatteriet under tiden jag var där... så strömmen tog slut bara av att skriva typ 10 sms eller nåt... så det blev absolut ingen musik. Heller inte titta på någon av de divx-filmer som jag har på den.
Och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag måste ha två batterier. Det fungerar ju inte annars. Eller så kanske jag kan köpa typ en billaddare och så köper jag ett bilbatteri som jag kopplar den till.
Lite tungt att kånka omkring på bara.

Fattar inte varför de inte har ett par uttag i bussen?
Folk reser med datorer, mobiltelefoner och mp3-spelare.

Men i alla fall. Resten av resan gick åt till att sitta och försöka sova. Misslyckades, såklart. Men de sista 10 milen satt jag och pratade med en annan resenär.
I dag har jag känt mig sjuk. Kanske vinterkräksjukan, säger 'M'. Men ja... jag vet inte. Kanske är det bara "jag är ensam"-sjukan som jag så ofta verkar lida av - these days.

Jag har alltså varit hemma i dag. Jag borde egentligen vara hemma i morgon också. Får se. Men sedan är det bara Onsdagen kvar. Sedan ska jag ju iväg till Tokholm och åka rockbåt. Tillbaka... umgås med folk. Festa... sedan hem igen på Söndag kväll, med tåg. Jag kommer hem på Måndag morgon, 20 minuter innan jag börjar jobba.
Hoppas jag lyckas sova, på tåget... annars blir det lite jobbigt, den dagen.

Till och med jobbigare än den HÄR dagen skulle varit.

Alltså... om jag gått till jobbet då, såklart.

Mitt nya internet fungerar fortfarande inte.
Hate is a feeling that dwells within any resident of Stiftelsen.
De har alltså strulat upp min lägenhets objektnummer - och när jag skulle teckna mitt abonnemang med Banhof så ser jag att de har fel objektnummer. Den lägenheten som de tror att detta är, lihher i en annan trappuppgång. Hur fixar man det?
Uppenbarligen fixar de inte sådant samma dag som jag ringer in och felanmäler det. De har inte hört av sig.

I och för sig var det en snubbe som var och ringde på min dörr, runt 13-tiden. Men... han såg ut som en tv-pejlare... så the hecks with him! Jag öppnar inte för tiggare.

Ja, jag ÄR medveten om att killen KAN ha jobbat för företaget som dragit in nätet... men han hade typ kostym och ett skrivunderlägg. Vilken nätverkstekniker har DET med sig, när han ska besöka en kund? Då har man väl skruvmejsel, multimeter och en massa patchkabel? Blå mössa, för sjutton!!

Nä... det kan inte varit dem.

Det måste varit en pejlare.

... eller en mormon. Men de brukar alltid komma i par. Som jehovas... och pungkulor.

och... okej. Jag gick kanske ett par år bak i mogenhetsgrad i och med sista ordet där... :) Men det bjuder jag på. Nu ska jag ändå sluta skriva.
Best to go out with a bang!

Vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Bumby

Vinterkräksjukan TROR man inte att man har, det VET man... Finns liksom inget tvivel där, har jag hört. ;)

2008-10-06 @ 23:06:24
Postat av: Sabadon

Njae. i och för sig. Men jag kräks inte särskilt stort. så... det kanske inte märks så mycket på mig. ;)

2008-10-06 @ 23:14:46
URL: http://sabadon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0