Geografikurs och datorbabbel.

Datorn som jag fick var det såklart inget större fel på. Det var en av de två hårddiskarna som hade totalrasat, så den inte ens gick att hitta. Därav fick BIOS fnatt och tillät inte datorn att starta ens. Men jag plockade ut den och byglade om den andra... sedan funkade den bra. Nu har den Windows XP och ska säljas.

Tyvärr fungerar inte tangentbordet... så jag får väl ta och köpa ett, som kan följa med. Det borde väl fortfarande finnas sådana normala tgtbord av typen som JAG gillar, som bara kostar 69 kr eller liknande? En s.k. planka!
Alltså... varför ska man köpa tangentbord för 500 kr? 1000 kr? Bara för att få ett par knappar för att justera volymen och starta Windows Media Player med.

Det finns gratis programvara att göra sådant med. Att programmera knappar på ett vanligt tangentbord, så de används till att starta program och ändra volym, alltså. Billigare... snyggare... och oftast fungerar t.ex. Logitech's programvara så dåligt och har sådana restriktioner - att det ändå blir mycket smidigare att använda någonting annat.

I morgon är alla här på jobbet lediga. Så då är jag också det. Åker till Jokkmokk... klockan 8 på morgonen. Tar med mig mina nya skosulor, som jag så snällt fick av 'M's mamma. Men dessa vägrar jag sabotera. Så jag tar med mig dem och så får 'M' hjälpa till med uppvärmningen. Dessa ska dock inte värmas i ugnen... utan de värmas med hårtork.
... och jag har ändå ingen hårtork hemma. Hårtorkar är hemska och jobbiga. Man blir varm och svettig av dem och sedan måste man ändå duscha på nytt. So what's the point?

Jag HAR funderat på att kanske börja skriva folks namn, här i bloggen. Jag vet inte om det är okej. Ibland känns det lite barnsligt att bara skriva en inledande bokstav... men så kommer PUL in i bilden och då krävs det tillstånd för att publicera folks namn... och när jag tänker på att skriva (fingerat namn) "min kompis Bosse" så får jag en känsla av otillbörlig outning. Att jag kanske inte BORDE skriva Bosse, så folk vet vem jag skriver om.

I och för sig är Bosse en dryg liten skit... så egentligen bryr jag mig inte om honom. Men ändå.

Har skickat efter en telefon åt pappa... passade på att lägga in en order på ett eget litet blótut-headset. Hoppas det funkar bra till min Nokia - trots att det är ett SonyEricsson. Nokias headsets är jättedyra... och de har inte särskilt många som verkar bra heller. Det enda vettiga kostar ju 250% mer än detta likvärdiga, från SE.

Nu har vi beställt biljetter... ska åka till Skåne för att fira jul. Vi åker den 23:e December och sedan ska vi till Sälen, den 2:a Januari, och där kommer jag rulla mot en säker död. Så hemresan behöver vi inte bry oss om att boka... för mig. Men i alla fall. Hoppas många får skratta och vara glada, när de ser min majestätiska kamp mot två små plankor.



Menmen... ska bli kul att prova. Jag VILL prova.
Dessutom ska det bli skoj att, för första gången, sätta mina icke brända skosulor på Skånsk mark. Har aldrig varit i Skåne, förut. Inte resten av Danmark heller!

P.s.
Bosse existerar inte. Jag hitatde på honom helt och hållet och sedan levde jag mig in i det hela lite väl mycket... kunde inte hindra att ge honom en personlighet och kunde inte låta bli att kommentera denna. Men... det finns ingen Bosse, inte ens med ett annat namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0