I'm gonna change the world, mom!

Jag har kanske glömt berätta att jag lite barnsligt slår tillbaka mot de stora jättarna genom att bojkotta köp av deras filmer och musik. Jag hoppas att så många som möjligt väljer att hålla en lite mer restriktiv inställning till vad de väljer att betala för. Jag vill inte köpa deras filmer och musik som de väljer att distribuera till mig på ett riktigt stenålderssätt. Jag vill inte ha deras plastskivor som man stoppar in i en gammal förlegad jättespelare som står på tv-bänken.

Jag laddar faktiskt inte hem vidare mycket heller. Bara lite serier... och en del musik som finns med i ett spel. Men inga filmer. :) Fan servern har snart varit avstängd i en månad.

Nåja. Jag förstår att mitt lilla köpstopp knappast förändrar mycket. Men i mina drömmar låter ALLA svenskar bli att köpa musik och film, ett tag. Då får vi se hur bra skiv- och filmbolagen mår av att stoppa oss från att se film på det sätt VI vill se den.
Men... "alla" kommer såklart bara fortsätta köpa snordyra skivor.
Folk är svaga. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0