En Tolvåring.

Ja, vad säger man?
Snart är det jul. Mina föräldrar är i Malmö och Erik har åkt hem till Umeå. Vi var ute och åt en bra middag på El Patio i går. Maten var bra, servicen var bra, priserna var bra... allt var bra - utom den där jävla musiken. I början var den okej, när de hade någon spansk version av Stand By Me osv... men när det verkligen började bli 'Eduardo and the Seven Sombreros' som spelade typisk Mexikansk vansinnemusik så blev det bara för mycket. Och det blev värre och värre. Latinamerikansk hip-hop från 80-talet också. Ja, jisses.

Men i alla fall. Nu är det jul igen. Jag är väl inte direkt superpeppad. Varje jul är som en krystfest. Allt ska vara så superpeppigt och trevligt och jag är inte van att ha de på det sättet. Men det är okej. Det finns ju skinka att trösta sig med.

I morgon bär det av till Tomelilla... sedan kommer vi att sova i Marias föräldrars sommarstuga och på fredag ska vi hem till Malmoe igen. På lördag blir det en liten resa till Köpenhamn, för att titta på någonting. Hoppas det är okej väder. Men man kan väl gå runt på någon julmarknad och sedan sätta sig och äta mat och dricka 5 öl. Kanske?

Jao.
Life is grand.
And soon I am, too.

Tjipp.

A just fan. Jag köpte äntligen en Whisky, i dag. Det var riktigt länge sedan jag kände att jag hade råd med en sådan. Det blev en Caol Ila. mmmmm. Nästa gång tänkte jag lägga på ett antal år på den också. Men 12 år får duga, så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0