Alltid denna Terminator!

Och... i dag är jag åter på jobbet. Lunchen är avklarad och det blev det vanliga, som jag nästan alltid äter när jag inte tagit med mig mat hemifrån: Kycklingsallad med pasta, från Bubblan. (med currydressing)
De måste tro att jag är riktigt underutvecklad. Varje gång jag kommer in dit så beställer jag alltid samma sak. De har FLERA sallader och även ett par andra saker. Men där kommer kycklingsalladmannen.

Undrar om jag skulle kallas det, om jag vore en massmördare?
Kycklingsalladmannen.
"There is kycklingsallad on every scene of crime"

Ah.. jag såg just ett avsnitt av Stargate Atlantis. säsong 5, avsnitt 19 (näst sista) och det var ett helt fristående avsnitt där handlingen i och för sig KAN komma att tas upp i nästa avsnitt... vad vet jag. Men det var rätt skönt i alla fall - till en början. Sista 15 minutrarna var inte så heta.
Det var i alla fall utformat som ett CSI-avsnitt. I Las Vegas och allt (samt ett litet inslag från Silence of the Lambs).

Och jag har som vanligt inte gjort särskilt mycket jobb. Nu har det gått 25 minuter efter lunchen slutade och jag sitter och bloggar. Jag ska snart jobba lite. Men jag har verkligen ingen ork. Den psykiska orken leter jag fortfarande efter... men jag har liksom vant mig vid att den är helt borta. Men det här jobbet really sucks ass. Och inte smala, fina ena heller.

I går väcktes jag av ett telefonsamtal
Jag, en nyvaken och supertrött norrlänning, trodde att jag fått in någon amatörradiosändare med dålig mottagning.
"mm. hallå?"
"eeeeiuuuiiuuu"
"um... va?"
"ueeeuuieee?"
... och då förstod jag. Det var ingen dåligt inställd radiosändare. Det var skånska!
Det handlade om intervjun till utbildningen i Malmö.
Jag ska dit den 3:e April. Talk the talk.

Nu blev det hela så konkretiserat. Ingenting är förändrat. Jag har ju hela tiden vetat att jag skulle dit på intervju. Men nu ska jag verkligen DIT... på intervju! Jag trivs så bra i min lägenhet, men jag trivs så dåligt med mitt jobb och med mitt liv. Jag har ingen utbildning och därmed ingen bright and shining framtid. Så... jag kan bara citera Sarah Connor: "The future is not set, there is no fate but what we make for ourselves."

Fan nu blev jag sugen på att gå hem och kolla på Terminator 1 och 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0