Hur många liter vatten kan en liten slang innehålla?

Bax och slit och drag och hålla på.

I dag har vi vaknat tidigt för att Marias mamma skulle komma på besök. Packat upp en massa flyttkartonger, köpt ett två meter långt skrivbord och ett vardagsrumsbord. Jag gick, såklart, för långt när jag skulle hämta ut pengarna till borden. Ja... JAG vet ju inte var det finns en bankomat här i Malmö.

Under den lilla språngmarschen såg jag en butik som sålde mattor och... priserna stod bara i Danska kronor. Welcome to Skåne, liksom. Tyvärr hann jag inte ta en bild. Men... kanske någon dag?

Bilder har jag dock tagit - på annat.
Vi har ändrat position på våra kyl/frys. Frysen stod närmast resten av köket och SÅ kan man ju inte ha det. Så vi slet fram allt och ändrade. Såklart skruvade vi även loss dörren till frysen, då den öppnades åt fel håll. DET var en massa bök och skrivande och svordomar och bändande.

Sedan har vi även, på samma eminenta sätt, växlat skafferiet och städskrubben. Köket var ju helt felvridet och totalt ologiskt. Nu är det bättre.

Särskilt efter vi efter två timmars hårt jobb lyckades borra hål i väggar och montera in Marias bänkdiskmaskin i ett av köksskåpen. Men det blev fan bra. Om min pappa hade sett mig så skulle han blivit stolt. Jag har aldrig gjort mig känd som någon fixare men ojojoj.
... och det blev väldigt blött lite överallt.
Slangar som formligen spydde ut vatten så att hela hinkar blev fyllda.



Nu sitter vi och tar det lugnt... en flaska vin och en sovande katt.
Han sover på ett sätt som han aldrig gjort förr. Han är lugn. Han bara ligger och trynar. Håller han kanske på att bli lite vuxen?
Well.. jag vet inte.



Tungan sticker ut, i alla fall. Det kanske inte är vuxet. Det kankse inte heller är barnsligt. Men... en katt som glömt dra in tungan ser i alla fall alltid stenkorkad ut. :D

I morgon?
Kanske köpa galgar, på IKEA.
Packa upp ett par lådor till.. fixa ihop stationära datorn (nu då vi har ett skrivbord med fem! ben).

Ja. Smågrejor like that.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0