The wind cries blodanalys.

Typiskt.

Det enda JAG verkligen ville se, under Malmöfestivalen, (Khoma) har ni blivit inställt på grund av den jävla vinden. Det blev för farligt att spela där ute närmare hamnen... så allt där borta har tagits bort - utom de allra största som i stället fått klämmas in på stora scenen på stortorget och då alltså knuffa bort någon annan liten stackars artist.

Får väl se om jag orkar gå ut i dag. Det blåser. Men å andra sidan HAR ju gruppen The Haunting blåst in från hamnen till stortorget då. Då är de ju bara 100 meter bort.
Å andra sidan så hör jag ju de som spelar där nu. Ganska tydligt. Kanske inte behöver gå dit.

Men jag går nog dit och kollar lite. Jag är ledig i morgon. Vi skulle ha föreläsningar onsdag torsdag, men läraren är sjuk. Så... det blir inget.

Jag har fixat praktikplats. Det blev ett företag i Lund, som tillverkar maskiner för blodanalys. CellaVision. Där ska jag jobba i sju veckor, som mjukvarutestare på avdelningen för Quality Assurance. Det känns oerhört skönt att ha det klart så här tidigt. Slippa stressa och fundera och gå till våra "LIA-verkstäder" som är inplanerade på fredagar.

Vad gör jag nu då, på fredagar?
Jo... jag har leeedigt. ^^

Det blir svårt.
Medcare system och sådant har ju så förbannat många krav från USA. Allt måste byggas och programmeras precis så som de säger. Annars är det fy fy. Jag väntar mig en metertjock lunta med regler som jag måste läsa igenom. Menmen. Det ska ju bli mitt jobb. Kvalitetssäkra saker. Då måste jag veta hur de får- och inte får fungera också. Det går inte att gissa.

Hoppas bara inte man måste testa på sitt eget blod. Jag svimmar ju så fort jag får en nål i mig. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0