Disken stackas. Skynda på!

På fredag går jag på ett s.k. sommarlov. Meningen är att jag egentligen sa läsa sommarkurser, men nu är det så att jag redan fått studiemedel beviljat för nästa läsår och det beslutet kan inte CSN dra tillbaka. Så sommarkurserna tar jag inte så mycket på allvar - utan jag tänker bara läsa dem för att bli lite smartare. Att verkligen KLARA dem är av underordnad betydelse.

I stället tänker jag ägna några veckor åt att försöka ta körkort. Jag har anmält mig till en såndärninga intensivkurs-thingy och hoppas att jag kommer en bra bit på väg under de 3-4 veckorna den pågår.

Vi har köpt ännu en diskmaskin. Hämtade den i dag och jag har tänkt montera in den i morgon. Det kommer just NU att se helt förjävligt ut eftersom den ska stå helt fritt sådär... inget skåp. Men Maria spanar en massa. Skåpen på IKEA är utförligt mätta och bedömda. Jag hoppas hon har mer koll på de där måtten än jag har. Jag känner att jag bara har grepp om det som är mest basic. Vi ska ha skåp.

Fortfarande finns saker kvar i Kirseberg (vilket jag skrev i låtsasfonetisk skrift ett par inlägg längre ned... om det nu var någon som inte förstod det) men vi lär väl hämta lite av det under veckan och restan under helgen. Hoppas det i alla fall eftersom lgh ska städas typ nästa torsdag/fredag eller vad det nu blev.
Hoppas jag skrev upp det.

Nä. Nu ska jag återgå till att dricka coca cola och kolla på tv.
Det kan låta som att jag inte gör speciellt mycket. Men jag har faktiskt ace'at min praktikplats. Jag har bara en rapport kvar, på torsdag. I övrigt har jag inget jag MÅSTE göra under hela veckan. Jag kan gå dit och bara göra det lilla extra.
Det kommer inte tjäna någonting till - då de inte anställer folk. De kommer inte ens ta emot fler praktikanter - men jag är rätt säker på att det inte beror på mig.

Eller jo. Det beror på mig.
Men faktiskt beror det på att jag gjort ett så bra jobb att de inte längre behöver hjälp. Jag har lärt dem hur man jobbar i projektform. I'm the project-master. :)

Men i övrigt tänker jag bära en massa saker... packa upp... sortera... göra detta hem till ett helt vanligt hem. Jag vill inte ha kartonger överallt.
Men vi har tyvärr ganska lite plats i köket. Det finns plats för ungefär hälften av våra saker. :-/

G'night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0