In sickness...

Jag har inte så mycket att skriva om just nu. Sitter här hemma när jag egentligen borde bege mig mot tandborsten. Men jag kommer att komma lite sent, i dag.
Sent till min praktikplats alltså. Det är sista veckan för praktik och jag kommer tyvärr få vänta på beskedet om jag även kan få göra min långa praktik där - nästa år.

Anledningen att jag blir lite sen i dag är inte att jag blivit slö. Jag är sjuk. Men jag vill inte vara borta sista veckan. Så jag tar det lite lugnt. Njuter av min morgon. Äter frukost och kliver upp ur soffan när jag känner att jag orkar.
Bra med arbetsplatser där man har flex. Vi kan börja mellan 6:30 - 9:30, så det är ingen fara. Jag kommer att vara där innan 9.

Det känns bara lite ovant.
På förra arbetsplatsen hade vi också flex. Men där gick det minsann inte bra att börja "för sent". Folk blev sura ändå. Antagligen sådana som hade jobbat där i hundra år... då de inte hade flextid... och helt enkelt inte tålde att se alla ungdomar komma och gå som de ville.
Vad som var mer förvånande var såklart att även chefen tog deras parti. Han tog bort mina rättigheter till flex och sedan var utfrysningen och mobbningen igång för fullt.

Så jag sitter såklart här och känner mig lite orolig.
Inte orolig för vad folk på det här jobbet ska tänka. Eller chefer på det här jobbet heller, för den delen. Jag vet att det går bra att utnyttja sin flex. Men ändå finns det kvar... som ett litet ärr.

Vi ska till London. En slags bröllopsresa. Eller ja. Vi fick den resan i bröllopspresent. Marias bror bor där, så vi kommer att bo hos honom. Hoppas han har koll på var vi ska gå och vad vi ska göra. För det enda jag kan tänka på är väl diverse muséer som jag ännu inte besökt. Men var de ligger... det vet jag inte.

Just det. Köpte även tre garderober. Vi var på IKEA och rekade i torsdags. Köpte dem i fredags. Fick dem hemkörda på lördagen och sedan monterade vi ihop dem på söndagen.
Väldigt mycket IKEA, tycker jag. Nu får det vara nog! :)
Fast jag får väl skylla mig själv. Det var faktiskt min idé att köpa garderober till sovrummet.
Se! Det är därför man ska hålla sig borta från sådana idéer och hålla sig borta från att blanda sig i saker som sedan gör att JAG får lyfta och jobba och kämpa och svettas och... ja. Allt sådant man helst inte ska göra när man är sjuk. :-/

Nä. Nu ska jag faktiskt resa mig upp och dra till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0