Interview with a test empire. (ja okej, den var dålig)

Jag har varit på ett par intervjuer nu. Den första kändes okej... den andra kändes superbra. Jag vet dock inte om jag har den erfarenhet som krävs för att landa något av de jobben - då de företagen är ledande.

Men... i går fick jag reda på att jag i alla fall gått vidare till andra intervjun på det ställe jag var på senast. Ja... där det kändes superbra.
Jag vill veeerkligen jobba där.
De verkar oerhört seriösa och duktiga. Det är ett sådant ställe där man faktiskt försöker ta hand om varandra och där de är måna om att de anställda ska må bra och att alla ska lära sig nya saker hela tiden.
Dessutom har de en egen loge på Malmö Arena. Så jag skulle kunna se hockey så mycket jag ville.

Sure. Bara Malmö Redhawks. Jag bryr mig egentligen inte om dem. Men det är hockey! Alla som känner mig det minsta vet att jag hellre ser på en hockeymatch melan två lag jag inte bryr mig om, än att följa någon annan sport. Det är ju fortfarande hockey.
Vuxna bebisar, utan tänder, som jagar en liten svart grej och slåss när de krockar med varandra.
Excellent entertainment.
(Men sedan gillar jag såklart de rent sportsliga aspekterna av hockey. Jag har alltid tyckt om den sporten. Den är inte ofta särskilt vacker. Men kul.)

Men i alla fall... egen loge på arenan. Undrar om man kan råka nyttja den om det är någon konsert också? :) Om någon bara kunde kasta fram ett lik, som jag kunde gå över. Jag menar... så jag får visa hur gärna jag vill ha det jobbet. Hur mycket jag kan tänka mig att göra för att de ska ringa mig och säga att de vill ha just MIG.

(okej. Jag tror inte det är själva innebörden av uttrycket "gå över lik", men... det är så långt jag kan sträcka mig. Jag skulle inte tänka mig att döda någon. Men att liksom ta ett kliv över ett redan befintligt... ja... det skulle jag nog kunna göra.
-Om det är någon jag inte alls känner. Annars kanske jag skulle få lite dåligt samvete.
-Eller som någon jag känner känner. För det skulle också kännas lite konstigt.
- Faast... vid närmare eftertanke kanske jag skulle börja känna mig lite omoralisk även om det vore någon helt okänd. :-/
- Men jag vill jättebättegärna ha det jobbet i alla fall!

Meeen, vi får se.

Nu ska jag i alla fall göra ett personlighetstest. Sådana gillar jag. De är ganska lätta att genomskåda, så... jag kommer att svara som den person jag känner att de vill ha.
Men samtidigt kommer det såklart vara mig! Jag har inte tänkt ljuga. Bara bli lite extra 'bra'. Jag är på VÄG att bli den personen. Så jag har bara tänkt hoppa över ett år i utvecklingen och se till att jag är sådan, på papper, redan nu.

CellaVision, där jag gör min praktik, vill nog också ha en liten del av mig. Men troligen bara ett tag. Visst. Det KAN förstås senare förlängas till något mer. Det vet man aldrig. Men de skulle behöva hjälp under systemtestningsfasen av den här programvaran som jag... eh.... INTE sitter och jobbar med just nu - men kanske borde? :-/

EC Utbildning sliter också i mig.
Jag ska spela in en lite ljutspotar för dem (reklamfilmer som ska spelas på Spotify). Så... alla som, i framtiden, hör någon irriterande snubbe avbryta er musikstund med att prata om någon skola som heter EC Utbildning: Ni vet vem ni kan skälla på. :)

I morgon åker jag och fru till Umeå. Så jag är ledig på måndag och tisdag. Visserligen bra, men nu börjar det hända saker och ting. Hoppas inte det kör ihop sig bara. Men om jag ska på en andra intervju så kan de vänta ett par dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0