Noooo, that's just wrong!

Jag förvånas, gång på gång, över hur korkade en del människor kan vara. Jag såg den här bilden och funderar nu: Hur GÅR det att vara så korkad som Marilyn Davenport? Alltså... förlåt mig, Marilyn. Men det här var ju inte smart eller listigt på något sätt:



Alltså bara att skämta om svarta, på ett så uppenbart rasistiskt sätt: Hur tänker man?
Där man jämställer en svart människa vid en apa?
Året är 2011 och... har vi inte vuxit ifrån den där sortens beteende för typ 50 år sedan?
Och... att skicka det som MAIL? Så klyftigt. För DÄR kan väl ändå ingen hitta det? *suck*

Sedan förklarar hon sig med att det var ett skämt.
Jaha?
Jag tror faktiskt inte någon misstagit det mailet för något annat än ett skämt.
Ett stort, superkorkat, rasistiskt och galet misslyckat skämt. Men det faktum att det är ett skämt gör det inte rätt! Det är fortfarande rasistiskt och förhoppningsvis åtalbart för hets mot folkgrupp eller åtminstone någon sorts förtal mot individen Barack Obama.

Nu får jag väl helt enkelt reservera mig mot att detta inte är sant. Jag har ju ingen aning. Allt som står i tidningar är ju inte nödvändigtvis hela sanningen. Det här kanske är någon sorts planerad hatkampanj mot Marilyn också? Vad vet jag? Men i det här inlägget jag nu skrivit så utgår jag helt enkelt från att det är sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0