På Tradera samlas den värsta sorten.

"Things happening in life can change your personality forever."

Hur ofta är det man citerar sig själv?

Den textraden skrev jag till en av mina låtar, när jag var runt 15 år gammal.
Då var det menat mest som ett litet skämt, som byggde på sin egen självklarhet. Well duh! liksom. Vem har påstått någonting annat? Det är väl klart att det påverkar ens personlighet för alltid!
... och anledningen att jag tyckte det var ju för att jag inte såg något annat mönster. Redan då hade jag fått stå ut med så mycket skit från klass"kamrater" att jag var helt förstörd som social individ.

Men... det ÄR faktiskt inte sant.
Det går att ändra.

Min resa påbörjades för två år sedan.
Nu händer det saker. Folk rycker i mig... och vill ha mig. De tror på mig och känner att jag är bra.
Nästa vecka ska jag på två intervjuer. Båda företagen är två av de viktigaste i min bransch. Får jag in fötterna på något av de företagen så börjar det verkligen likna någonting.
When you're dancing with the pro's... you'll get dizzy!

Och dizzy tänker jag bli... på ett bra sätt. Lite sådär "leva med huvudet så låååångt upp i atmosfären att man blir hög av syrebrist"-dizzy.

Fly butterfly, fly.

Det företag som ringde mig i dag... de ringde mig 20 minuter efter jag mailat in min CV. Så uppenbarligen har de bara tagit emot den, läst den - och ringt direkt.
Kanske för att mitt examensjobb handlar om precis den arbetsmetod de använder sig av?

Mitt examensjobb är för övrigt snart klart.
Vi ska börja skriva det om tre veckor. Men jag kunde inte hålla mig.
I går träffade jag en som hållit många och dyra föreläsningar i det ämnet jag skriver om. När vi pratat ett tag så ville han plötsligt skicka alla sina dokument, presentationer och dylikt till mig. Så nu har jag en massa material. :)

Ibland är livet bra.

Ibland annonserar man ut sin telefon, på Tradera (eBay). Och den som vinner budgivningen visar sig... inte ha några pengar!
VARFÖR BJUDER DU PÅ EN VARA, PÅ TRADERA, OM DU INTE HAR NÅGRA PENGAR - DUMJÄVEL! :)

Nu fick jag sätta ut annonsen igen. Lajbans. Den var ju såld! Jag behöver pengarna, för jag har ju redan köpt min nya telefon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0