Det börjar dra ihop sig.

I morgon är det dags för redovisning av examensarbetet. Den muntliga redovisningen, alltså. Den skriftliga tror jag att jag har fått godkänt på. Läraren svarade. Hon skrev inte så mycket. Bara fyra ord. Men jag känner att "Ett nöje att läsa" inte kan vara så dåligt.

Jag måste redovisa ganska tidigt, i morgon, för att sedan kunna hinna iväg till tåget (till kongressen som jag ska vara på, hela helgen). I och för sig ska vi lämna katten till Marias farmor redan i kväll... så nu borde jag kunna stanna kvar tills alla har redovisat. Jag har ingen aning hur många vi blir. Vi har varit 34 personer i klassen. Den här terminen har vi varit 17. Två personer ska inte ta examen... Ytterligare en har blivit sjuk. En har valt att gå under jorden och två kommer inte att kunna närvara just i morgon. Så... vi kanske blir 8 personer eller nåt?

Sedan skulle det bli festligheter på kvällen. Då vet jag att 2 av de förmodade 8 inte kan vara med. Jag är en av dem.
Trist. Nu har jag gått hela utbildningen - och så kan jag inte vara med på examensfesten.
Vi har pratat om att ta tag i saken och fixa till någon examensmiddag någon vecka senare - när alla som tagit examen kan närvara. Men... tyvärr brukar ju sådana saker inte fungera så bra. I alla fall inte i vår klass. :)

Ah. Just det. Nu är jag styrelseledamot i SAST Öresund också. Swedish Association for Software Testing. Den platsen kan nog öppna en del dörrar. :)

Maria fyller 30... alldeles snart. Jag hade beställt en bra födelsedagspresent till henne.
Men så visar det sig att hennes syster med sambo och hennes föräldrar gått ihop om en likadan present.
Jahapp. Vad ska jag nu köpa då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0