Wää, wää, wää!

Snart är det dags att lämna in vårt examensjobb. Vad skönt det ska bli att äntligen nå det där slutet av utbildningen.

Alltså jag vill egentligen gå kvar i samma klass som en del av dem. Men jag är så trött på de där som hela tiden bara gnäller om hur jobbigt allt är - och hur kort tid det är kvar - och hur lite de hinner skriva - och hur hårt deras liv är nu när de måste skriva samtidigt som de jobbar heltid (Ett jobb de själva tackat ja till, när de VET att de har flera veckors skola kvar).

Gnäll, gnäll, gnäll.

Och dessa personer som ständigt gnäller och därmed sänker moralen på de övriga studerande är samma personer som hela tiden har presterat bäst. De som det verkligen inte gått någon nöd på under utbildningen. Samma personer som hela tiden skrivit mest, pluggat mest och... äh... jag tror det handlar om att de är rädda för det verkliga livet. De vill inte jobba. De vill fortsätta plugga.

Jag fattar inte varför de hela tiden håller på så?
Det här var en jättelätt utbildning. Jag har inte köpt några böcker... jag har inte lagt ned många timmar av min privata tid för att plugga... Jag har haft ALL tid i världen att göra skoljobb - om jag så önskat. De är inte mer korkade än jag är. Så jag tror inte att de verkligen behövt jobba ihjäl sig heller (om de så inte önskat).

ALL tid i världen.
Likaså nu.
Ett 6 veckor långt jobb som tog, vadå? 3-4 dagar att skriva (om man så önskar). De gnäller och tycker det är orättvist eller nåt. Orättvist att de ska behöva göra två saker samtidigt.

Jag skrev mitt jobb på kvällarna, medan jag gjorde min praktik på heltid. Allt för att kunna tacka ja till ett eventuellt jobb under mina sista 6 veckor. Det kunde de också gjort. Men i stället valde de att strunta i det... skjuta upp det... sedan tacka ja till att jobba heltid och sitta och gnälla över att de samtidigt måste skriva sitt sedan två år tillbaka scemalagda examensjobb.

Suck. :)

Nåja. Det ska bli skönt att slippa de människorna. Energibovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0